piątek, 1 sierpnia 2014

sweet dreams


Dzisiejszym postem wracam do cotygodniowej serii TIME FOR KIDS, więcej o niej możecie przeczytać tu. Wśród pomysłów, które proponuję na blogu przeważają takie, które nie są kosztowne i nie wymagają skomplikowanych materiałów. Zachęcam do eksperymentowania z rzeczami, które znajdziemy w domu i nadawania starym przedmiotom nowego życia. Uczę moje małe księżniczki, że nie wszystko trzeba kupić gotowe w sklepie, że bardzo wiele przedmiotów, zabawek i gier można wykonać własnoręcznie w domu. Oprócz oszczędności możemy w ten sposób pobudzać wyobraźnię naszych dzieci, uczyć je zajęć manualnych, wykorzystywania różnych materiałów i twórczego patrzenia na świat!
Do dzisiejszej propozycji wykorzystałam resztki tkanin. Moje córeczki od zawsze uwielbiają bawić się w prawdziwe, domowe życie. Między innymi gotowanie, prasowanie, pranie i oczywiście zabawę w rodzinę, obowiązkowo z nowonarodzoną dzidzią. W sklepach możemy znaleźć całą masę akcesoriów do tego typu zabaw. Wykonanie własnoręcznie kuchni, naczyń, czy pralki jest możliwe, ale wymaga już znacznie więcej materiałów i pracy. Natomiast stworzenie drobnych dodatków z tkaniny jest wyjątkowo proste! Nie potrzebujemy nawet maszyny, bo w tak małej skali poradzimy sobie igłą. Zachęcam Was do uszycia z dziećmi pościeli dla lal i misiów!
Koniecznie zaproście do współpracy dzieci, niech same decydują o kolorach, fakturach i wzorach! Obserwuję moje dziewczynki, jak wielką satysfakcję daje im korzystanie z przedmiotów, w tworzeniu których mogły brać czynny udział!
 
Wykonałyśmy dwa komplety pościeli, które składają się z prześcieradła, poduszki i kołdry. Dziewczynki mają tylko jedno łóżeczko, takie proste z ikei, bardzo szybko stworzyłyśmy drugie wykorzystując drewniane pudełko po winie.
W łóżeczkach zasnęły przytulanki o których przeczytacie tutaj.
 
Mam nadzieję, że podoba Wam sie moja dzisiejsza inspiracja. Już za tydzień zapraszam Was na kolejny post szyciowy i nadal pozostaniemy w temacie lal! Jeszcze raz zachęcam Was do zabawy z DIY! 
Miłego weekendu!
 
 

1 komentarz:


  1. Świetne! Cudowny blog! Czy Pani mieszka w Polsce? Gratuluję talentu i chęci :-)

    OdpowiedzUsuń

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!