piątek, 3 stycznia 2014

TIME FOR KIDS - LABYRINTH

Witam Was w 2014 roku wraz z serią TIME FOR KIDS! Wystartowaliśmy w październiku zeszłego roku  postem o kolorowej nauce i od tamtej pory inspirujemy Was w każdy piątek. Ilość Waszych pozytywnych wiadomości i komentarzy dotycząca serii całkowicie mnie zaskoczyła. Twórcze spędzanie czasu z dziećmi, wymyślanie dla nich zabaw, zajęć i niespodzianek sprawia mi niesłychaną radość. Teraz dzięki serii i pisaniu tego bloga mam możliwość podzielić się tym z Wami! Odkryłam, że to co wydawało mi się moją codziennością może stać się wielką inspiracją dla wszystkich tych, którzy nie mają pomysłu na spędzany z dziećmi czas, lub brakuje im czasu na wymyślanie kreatywnych zajęć. Mam nadzieję, że zostaniecie również w nowym roku, mam zamiar niezmiennie inspirować Was nowymi pomysłami!
Od samego początku staram się pisać o rzeczach, które nie wymagają dużych nakładów finansowych. Codziennie odkrywam jak wiele można stworzyć wykorzystując najprostsze materiały i pragnę zachęcać Was do takich odkryć! Dziś przygotowałam dla Was inspirację na zabawę w labirynt. Poniżej materiały, które użyliśmy.
Naszą zabawę zaczęliśmy od przyklejenia do podłogi, za pomocą washi tape, dużego arkusza papieru. Na nim narysowałam niezbyt skomplikowany labirynt. Wykonałam go kolorowymi kredkami, aby w zależności od pomysłu można było dodatkowo skomplikować zabawę.
Dziewczynki nie musiały zastanawiać się zbyt długo nad tym do czego służy ten dziwny rysunek na podłodze, po chwili wróciły z samochodzikami i drewnianą kolejką, aby pokonywać go na różne sposoby.
 
 
Pokonanie labiryntu ułatwi zaznaczenie startu i mety.
 
Labirynt można pokonywać za pomocą pojazdów, ludzików, pluszaków, pionków z innej gry lub zrobionych własnoręcznie. Nie ograniczajmy swojej wyobraźni, wtedy zabawa jest wyjątkowo udana! Moja mała księżniczka pokonywała labirynt również za pomocą nakrętki od butelki, którą popychała drewnianą pałeczką do sushi.
Naszą zabawę można jeszcze urozmaicić na bardzo wiele różnych sposobów, na przykład wznieść labirynt do poziomu 3D!
 
Zaczęliśmy od zwykłych, jednobarwnych klocków drewnianych, bardzo szybko jednak w ruch poszły wszystkie inne drewniane zabawki.
 
 
Fantastycznie bawiliśmy się całą rodziną i Wam również życzymy świetnej zabawy! 

1 komentarz:

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!